piątek, 13 maja 2011

Rachunek sumienia...

RACHUNEK SUMIENIA, Drodzy Rodzice bardzo proszę o uczenienie z dzieckiem rachunku sumienia przed jutrzejszą spowiedzią. W kościele spotykamy sie o 13.50.Poniżej też podaję formułę spowiedzi, proszę o poćwiczenie...

Przykazanie pierwsze

Czy opuszczałem z lenistwa modlitwy codzienne?
Czy podczas modlitwy myślałem umyślnie o innych sprawach?
Czy zaniedbywałem naukę religii?

Przykazanie drugie


Czy wymawiałem imiona święte w żartach lub w złości?
Czy kląłem?
Czy przysięgałem niepotrzebnie lub fałszywie?

Przykazanie trzecie


Czy w dniu świętym opuściłem z lenistwa Mszę świętą?
Czy spóźniłem się na Mszę świętą?
Czy w kościele zachowywałem się źle?

Przykazanie czwarte


Czy byłem nieposłuszny rodzicom?
Czy zasmucałem ich lub źle im życzyłem?
Czy naśmiewałem się z ludzi starszych lub ułomnych?

Przykazanie piąte


Czy biłem kogoś?
Czy przezywałem?
Czy źle komuś życzyłem?
Czy namawiałem bliźniego do grzechu?
Czy dręczyłem zwierzęta?

Przykazanie szóste i dziewiąte


Czy przysłuchiwałem się brzydkiej mowie?
Czy patrzyłem na nieskromne rzeczy?
Czy mówiłem lub myślałem nieskromnie?

Przykazanie siódme i dziesiąte


Czy kradłem: komu i co?
Czy zatrzymałem rzeczy pożyczone lub znalezione?
Czy psułem rzeczy cudze?
Czy oszukiwałem: kogo i w czym?
Czy chciałem kraść: komu i co?

Przykazanie ósme


Czy kłamałem?
Czy oczerniałem bliźniego?
Czy obmawiałem?
Czy posądzałem?
..................................................

Dziecko
W imię Ojca i Syna i Dycha Świętego. Amen
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Ksiądz
Na wieki wieków. Amen.
Dziecko
Do spowiedzi przystępuję po raz pierwszy.
( od następnej spowiedzi mówisz: ostatni raz byłem u spowiedzi
( mówisz kiedy ) pokutę zadaną odprawiłem ( lub nie i dlaczego ),
a dalej jest tak samo)
Obraziłem Pana Boga następującymi grzechami...( wyznajesz swoje
Grzechy ) więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie
żałuję, obiecuję poprawę, i proszę Cię Ojcze o pokutę i
rozgrzeszenie.
Ksiądz
Kapłan rozmawia z tobą, modli się i udziela rozgrzeszenia
Dziecko
( cicho modlisz się) Boże, bądź miłościw mnie grzesznemu.

Kapłan: Bóg, Ojciec miłosierdzia, który pojednał świat ze sobą przez śmierć i zmartwychwstanie swojego Syna i zesłał Ducha Świętego na odpuszczenie grzechów niech Ci udzieli przebaczenia i pokoju przez posługę Kościoła. I ja odpuszczam Tobie grzechy w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.
DZIECKO: AMEN.
Ksiądz
Wysławiajmy Boga, bo jest dobry
Dziecko
Bo Jego miłosierdzie trwa na wieki.
Ksiądz
Pan odpuścił tobie grzechy, idź w pokoju.
Dziecko
Bóg zapłać. Szczęść Boże.
Odchodzisz od konfesjonału, gdy usłyszysz pukanie kapłana.
Całując stułę kapłana wyrażasz szacunek do Pana Boga.Idź przed ołtarz, podziękuj
Bogu za przebaczenie i miłość, odpraw pokutę zadaną przez spowiednika. Jeśli
zapomnisz o pokucie odmów dowolą modlitwę jako dziękczynienie za spowiedź

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz